20/11/2023

District 110 CO  Juryrapport

Op 20 november 2023 kwam de jury in Kessel bijeen om uit de reeds eerder gemaakte selectie vanuit de deelnemende scholen, een keuze te maken voor de winnende posters.

De eerste plaats en daarmee ook de winnende poster van 2023 (District CO110) werd toegekend aan de ontwerpster Halla al Omar (BS de Krokedaris, Venray, Lionsclub Venray) die pas anderhalf jaar in Nederland woont. Zij heeft in het midden van haar ontwerp een dromende jonge dame geplaatst. Prachtige haren, de ogen gesloten en je ziet haar dromen met een glimlach op haar gezicht. In de vijf wolkenbubbels om haar heen, staan twee kinderen te schitteren onder de sterren, heeft de regenboogvlag een eigen identiteit, lacht een sneeuwpop en kun je heerlijk uitrusten tegen een boom.

Deze hemelse droom heeft een puurheid, doorgetrokken in de gebruikte kleuren: tinten blauw in vele varianten. Halla heeft een droomwereld gemaakt met een diversiteit van symbolen, onderwerpen en materiaalkeuze.