12/07/2024

“Wat is er nou mooier dan een fundraise actie te organiseren waarbij mensen zorg-vuldig uitgekozen goede doelen kunnen steunen en daarnaast ook nog hun dierbaren kunnen verrassen met een heerlijk aspergediner.

Lionsclub Venray verkoopt al meer dan 40 jaar, daags voor moederdag,  verse Limburgse asperges in een aantal Nederlandse steden. Tijdens de Covid pandemie kon men echter niet met een kraam het land in trekken en ontstond het idee om mensen een volledig asperge-pakket thuis te bezorgen. Het ‘Diner voor twee’ was geboren en is op een prachtige manier vormgegeven door een fraaie aspergebox te ontwikkelen waarbij de verse geschilde asperges zijn aangevuld met prachtige authentieke streekproducten zoals ham, eieren, aardappeltjes en roomboter, aangevuld met een flesje wijn en natuurlijk de receptuur. Het is een daverend succes geworden. Mensen geven enthousiaste reacties terug over de gekozen goede doelen, maar zeker ook over het mooie en lekkere diner dat ze hebben mogen bereiden.

Deze interactie leidt weer tot nieuwe ideeën voor nieuwe goede doelen en ook voor variaties op het aspergediner. De lokale doelen waren dit jaar: de voedselbank, Stichting leergeld en actie Hartveilig voor SV Venray. Als landelijk doel is gekozen voor het Familie- en vrienden programma van het Daan Theeuwes Centrum voor jongeren met een niet aangeboren hersenafwijking.

Met deze evolutie op de traditionele aspergeverkoop heeft Lionsclub Venray, met meer dan 40 leden, een prachtige format om de komende jaren met elkaar de actie te verbreden en nog meer goede doelen te ondersteunen.”